Op bezoek bij het Ir. Lely Lyceum

Op woensdagmiddag 26 januari heeft Stichting Anne-Bo kennis gemaakt met alle meiden uit 5HAVO en 6VWO van het Ir Lely Lyceum in Amsterdam Zuid Oost.

Als vier aanwezige coaches van Stichting Anne-Bo hebben wij verteld hoe ons levenspad verlopen is, waarom wij de keuze voor de desbetreffende studie gemaakt hebben, en wat dit ons gebracht heeft.

Taraneh Riyazi is geboren in Iran en heeft rechten gestudeerd. Zij is advocaat en raadsheer plaatsvervanger geworden, moeder van twee kinderen en coacht een meisje van Stichting Anne-Bo. Dasja Pajkrt is geboren in het voormalige Tsjechoslowakije en heeft geneeskunde gestudeerd, zij is kinderarts infectieziekten geworden en recent benoemd tot professor in virale kinderinfectieziekten, moeder van drie kinderen en coacht een meisje van Stichting Anne-Bo. Esther van de Wouw heeft bestuurskunde gestudeerd, is organisatieadviseur, teamcoach en bestuurslid Stichting Anne-Bo, moeder van twee kinderen en coacht een meisje van Stichting Anne-Bo. Esther is de eerste in haar familie die een Acadmische opleiding ging volgen. Annemieke van de Wouw moeder van Anne-Bo en Annemieke jr, is headhunter, ondernemer en oprichter van Stichting Anne-Bo en heeft in de avonduren, naast een fulltimebaan commerciële economie gestudeerd. Annemieke coacht uiteraard ook een meisje van Stichting Anne-Bo.

Naast ons levensverhaal waarbij vooral naar voren kwam wat je allemaal kunt bereiken, ook al zit het niet altijd mee in het leven, hebben wij de meiden verteld wat Stichting Anne-Bo voor hen kan betekenen. Met financiële support en een persoonlijk coach brengt Stichting Anne-Bo ook een groot netwerk mee wat wij inzetten voor studiekeuzes, stages, extra informatie, kennisdeling etc. Na afloop van het verhaal konden de meiden in aparte klaslokalen nog even in gesprek met Esther en Annemieke en zich direct aanmelden voor Stichting Anne-Bo. Er waren bijna dertig meiden aanwezig en wij hebben een groot deel hiervan apart nog even mogen spreken.

Het was een waardevolle, inspirerende maar ook leuke en leerzame middag.

Stichting Anne-Bo is volop bezig met de werving van meiden voor studiejaar 2022-2023. Mocht je je aan willen melden of meer willen weten, kijk dan hier.