Over Anne-Bo

Anne-Bo was een vrolijk, energiek en levenslustig meisje dat International Business studeerde aan de Hogeschool van Amsterdam. Op 13 oktober 2019 overleed ze plotseling aan een myocarditis, een ontstoken hartspier. Ze was kerngezond en nog maar 19 jaar, precies twee weken voor haar twintigste verjaardag stierf ze.
Anne-Bo leefde vol liefde, passie en geluk, ze absorbeerde alles wat op haar pad kwam zonder enig oordeel of vooroordeel. In haar grote hart had ze plaats voor veel vrienden en vriendinnen.
Annemieke van de Wouw, de moeder van Anne-Bo, had een bijzonder hechte relatie met haar dochter. “We waren altijd open met elkaar, onze levens en harten waren intens verbonden. We wisten van elkaar wat onze wensen en dromen waren, wat ons bewoog bij de beslissingen die we namen. Anne-Bo heeft geluk gehad en alle kansen gekregen. Ze ging naar een goeie school, speelde tennis en hockey, heeft geskied, gezongen en gedanst. Na haar middelbare school is ze gaan studeren en woonde ze in een studentenhuis. Het lijkt zo gewoon, maar dat is het zeker niet. Anne-Bo was een sociaal bewogen meisje, met vrienden en vriendinnen uit alle lagen van de samenleving. Ze oordeelde nooit en kon niet omgaan met oneerlijke situaties. Haar rechtvaardigheidsgevoel was enorm. Vaak hebben we besproken of we een pleegkind in huis zouden nemen of op welke manier wij kinderen zouden kunnen helpen die het minder goed hadden. Ze had nog zoveel voor anderen willen betekenen.
Anne-Bo is nog iedere minuut in mijn gedachten, elke dag weer. Accepteren dat ze niet meer leeft, is eigenlijk niet mogelijk. Het verliezen van een kind is te groot, te onbereikbaar en niet te bevatten. Met deze stichting wil ik Anne-Bo en alles waar zij voor stond, eren. Noem haar bij haar naam en zij bestaat. Anne-Bo in leven houden en te laten groeien door Stichting Anne-Bo, dat is mijn persoonlijke doel. Anne-Bo waakt over ons en zij is de grootste fan van haar stichting, Stichting Anne-Bo.
Stichting Anne-Bo