Aanmelden coaches

Stichting Anne-Bo richt zich op meiden die willen studeren maar van huis uit niet de steun, het netwerk of de middelen hebben om hun dromen waar te maken. Meiden die de eerste in het gezin zijn die gaan studeren (eerste generatie studenten), die niet de financiële middelen  hebben, die ouders hebben die de Nederlandse taal niet machtig zijn, vluchteling, of helemaal alleen zijn. Omstandigheden waardoor studeren niet vanzelfsprekend is. Voor deze meiden zet Stichting Anne-Bo zich in, zodat zij zich kunnen richten op een toekomst waarin ze zelfstandig en financieel onafhankelijk de wereld in kunnen.
De studenten krijgen vanaf het moment dat zij onderdeel zijn van Stichting Anne-Bo een coach toegewezen. De coaches verbinden zich voor de gehele studieperiode aan de student, vier tot vijf jaar. De matching gebeurt in eerste instantie op vakgebied en daarna op woonplaats. Zo matchen we studenten rechten aan advocaten, studenten geneeskunde aan artsen en studenten pedagogiek aan coaches die in de jeugdzorg of het onderwijs werken. De student kan de coach te allen tijde raadplegen. De coach fungeert als een begeleider, mentor en steunpilaar. De ondersteuning kan bestaan uit praktische en zakelijke adviezen. Denk aan het helpen bij het inschrijven van de studie of het maken van een studieschema. Maar ook het netwerk van de coach is van groot belang, bijvoorbeeld bij het zoeken naar een stage of eenvoudig een meeloopdag. Intrinsieke interesse en belangstelling zijn vanzelfsprekend, iedereen heeft tenslotte behoefte aan een peptalk of een compliment op zijn tijd.
Het coachen van een student van Stichting Anne-Bo is vrijwillig maar zeker niet vrijblijvend. Voldoe je aan de onderstaande kernvoorwaarden, dan kun je je aanmelden via de link.
Testimonials

Wat zeggen onze Anne-Bo coaches?

Als coach ben ik oprecht blij dat ik mijn levenservaring en kennis kan doorgeven. Door haar te begeleiden wordt mijn leven verrijkt doordat ik een stukje mee mag reizen met haar in haar ontwikkeling als slimme en ambitieuze jonge vrouw!

Adelheid

Via deze mooie stichting coach ik een jonge sterke vrouw en straks ongetwijfeld een steengoede en gepassioneerde collega.

Nu staat zij aan het begin en heeft kleine en grote vragen. Ik wandel met haar mee. Leerzaam en gezellig voor beiden.

Ze doet het zelf maar hoeft het niet alleen te doen!

Justine

Realiserend (achteraf) hoe bevoorrecht ik was met mijn ouders in mijn jeugd die mij stimuleerden, bijstonden of hun netwerk inzetten waar nodig, wil ik dit mijn coachee ook bieden. Met het gedachtegoed van zowel Anne-Bo in het achterhoofd, een sociaal bewogen en sprankelend meisje dat klaar stond voor anderen. Als dat van haar fantastische moeder Annemieke, die haar door de Stichting Anne-Bo voor altijd in onze gedachten houdt.

Marion

Als coach bij Stichting Anne-Bo koester ik de kans om Shane te begeleiden en te ondersteunen gedurende haar studietijd. Samen met de onmisbare ondersteuning vanuit de stichting, wil ik Shane stimuleren haar unieke talenten en ambities te ontdekken en haar te helpen haar volledige potentieel te benutten zodat ze haar leven in eigen hand kan nemen. Tegelijkertijd merk ik dat deze coachingservaring mijn eigen leven verrijkt en me waardevolle lessen leert. Het is een privilege om een bijdrage te mogen leveren aan een organisatie die zich op een fantastische wijze inzet voor groei, empowerment en het verwezenlijken van dromen.

Adriënne

Het geeft mij een ontzettend gevoel van voldoening om Chaterah iedere week te helpen bij allerlei uitdagingen waar ze tegen aan loopt. Samen brainstormen we dan over de oplossing. Het is bijzonder hoe Chaterah groeit in haar ontwikkeling om haar passie te volgen. Ik ben heel trots om daar de komende jaren deel van te mogen uitmaken en samen met haar te bouwen aan haar toekomst.

Rody

Een steuntje in de rug, zo zie ik mijn rol als coach. Praktisch meedenken, de kracht van de meiden zelf zichtbaar maken, meeleven met successen, en er zijn als het nodig is.

Nina